سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *درس معلم گر بود زمزمه محبتی* *جمعه به مکتب آورد طفل گریز پارا*

1 2 >

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین         تحلیل کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده


پخش فایلهای صوتی مهدی هاشمی و تا کید شدید رسانه های غربی و حتی معاند بر صحت آنها ، ذهن بسیاری از تحلیلگران را برای چرایی این موضوع برانگیخته است ..

با رویکرد و سیاست دوپهلویی که آقای هاشمی طی سالهای اخیر داشته  ،  یعنی از یکسو همراهی با نظام و بودن در بخشی از ساختار آن و از سوی دیگر همراهی گاه و بیگاه و روشن ایشان با عوامل فتنه ، مخالفین میکوشند با پخش این فایلها  ، جهت گیری یکسویه و یکطرفه ای را برای ایشان تعریف کرده  و از این سیاست دوجانبه ایشان جلوگیری کنند . آنها احساس میکنند که آقای هاشمی از ایشان استفاده ابزاری میکند تا به آن چیز یا چیز هایی که خودش میخواهد برسد . هرچند بسیار بعید است که آقای هاشمی در این شرایط از این سیاست دوجانبه دست بردارد .


نظر()

  

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین                   تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

در حالیکه کمتر از یک هفته تا انتخابات امریکا مانده ، نشانه ها حاکی از پیروزی باراک اوباما در این انتخابات است خصوصا آنکه رسانه ها با نقش عمده ای که در جهت دهی افکار عمومی دارند ، جانب اوباما را گرفته اند .

روسای جمهور امریکا معمولا در دوران دوم ریاست جمهوری خود ( با توجه به 2 دوره ای بودن آن) کمتر تحت فشارهای انتخاباتی بوده و رفتارهای معقول تری را_البته به نسبه _ از خود نشان می دهند .

امریکا به خوبی میداند که جایگاه کلیدی ایران را هیچکدام از کشورهای منطقه ندارند و میتوان پیش بینی کرد که امریکا به زودی رویکردی جدید و تا حدودی متفاوت را از خود نشان خواهد داد .

البته با توجه به نزدیک بودن اتخابات ریاست جمهوری در ایران و فشارهایی که از این جهت _چه در امریکا و چه نیروهای همسوی آنها در ایران_بر دولتمردان امریکایی وارد میشود ، ترجیح خواهند داد که دستکم تا زمان انتخابات آینده ایران تغییر عملی روشنی در مواضع آنها دیده نشود .

تابستان آینده را میتوان با توجه به پایان انتخابات در ایران و روشن تر شده فضا ، زمان تغییر نسبی رویکرد امریکا در رابطه با ایران دانست .

 


نظر()

  

 

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین         تحلیل کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده



  

 فروپاشی حکومت عثمانی تنها یک فروریختن حکومت نبود که یکباره وارثان عثمانی روح و روان خود را هم باختند . آتاتورک آنچنان روان این مردم را فروخت که نه تنها تمام مظاهر ملی را عوض کرد ، حتی خطی را که پیوند آنها با عقبه شان میشد را نیز به لاتین تغییر داد . هرچند غرب ظاهرا این تغییرات را بسیار تحویل گرفت اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و بعد از چند دهه خواهش ، حتی حاضر نشد ترکیه را به عنوان عضوی از اتحادیه اروپایی بپذیرد . اروپا هنوز داغ عثمانی را فراموش نکرده بود . هنوز غرش توپهای عثمانی و تحقیری که بر اروپا رفته بود در گوشش بود هنوز سلطان محمد فاتح در گوشش صدا میکرد و هنوز مسجد ایاصوفیه که همان کلیسای رشک انگیز بیزانس بود خار چشمش بود .

با تغییراتی که در چند دهه اخیر به وجود آمد خصوصا ظهور ایران اسلامی ، ترکیه احساس کرد که باید عقبه خود را در جهان اسلام جستجو کند . ظهور نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق و اسلامگرای ترکیه ، غرب را متوجه این نکته ساخت که بدنه جامعه ترکیه گرایش شدیدی به اسلام دارد . اینجا بود که غرب با حرکت موج سواری خود که سیاست غالب آنهاست در یک حرکت کودتا وار اربکان را برکنار، محاکمه و زندانی کرد . پس از آن ما شاهد ظهور دولت جدید ترکیه هستیم . ( جالب آنکه اربکان بشدت با آنها مخالف بود و آنها را بدتر از سکولارها میدانست و تا پایان عمر با ایشان مخالفت کرد). دولت جدید  با یک حرکت نرم و البته بیشتر رفرم ، کم کم کوشید خود را  به عنوان کشوری متمایل به دنیای اسلام و علاقمند به درخواستهای ایشان معرفی کند . موفقیتهای اقتصادی دولت جدید که بیشتر بر شاخ توریسم و جلب سرمایه های خارجی  واقع شد( چیزی که باید آنرا پاشنه آشیل حکومت اردوغان و گل دانست ) آنها را کمابیش به عنوان الگویی جدید و شاید موفق به دنیای اسلام نشان داد ( خصوصا آنهایی که دل در گرو غرب داشتند و یا حداقل مرعوب آنها بودند )

وجود ایران و دوستان و همپیمان هایش در منطقه که کمابیش از هند و پاکستان شروع و تا مدیترانه و لبنان ادامه میافت چیزی بود که مانع جاه طلبی های انفجاری دولت جدید ترکیه میگردید . و این همانجایی بود که عقل زیر شمشیر طمعها ذبح میشود . ترکیه و هم نوایان با او سوریه را به علت حکومت اقلیت علوی ، ضعیفترین حلقه ی این اتصال دیدند .

اشتباه بزرگ و استراتژیک ترکیه در آن بود که فراموش کرد که مردم منطقه اگر گرایشی هم به اونشان دادند ، به علت موفقیتهای اقتصادی همراه با بازگشت ترکیه به دنیای اسلام بود . اوقات تلخی اردوغان را با مسئول رژیم صهیونیستی میتوان در همین راستا دید ( چیزی که بیشتر در حرف اتفاق افتاد تا عمل . چنانکه روابط اقتصادی ترکیه با رژیم منحوس صهیونیسم در سال گذشته به بالاترین میزان خود یعنی بیش از 16 میلیارد دلار رسید) مردم مسلمان منطقه ،اکنون یک حکومت مقتدر و دوست را در کنار خود میخواستند و نه یک آقا بالاسر . و اکنون ترکیه با در گیر کردن خود در سوریه جدا از آنکه چهره اسلامگرای خود را مخدوش میکرد نا امنی حاصل از آن میتوانست موجب فرار سرمایه شده تمام رشته هاشان را پنبه کند .

رفتار جدید جدید دولت ترکیه برایش چیزی جز کدورتها سیاسی به همراه نیاورده است . روابط ترکیه با همسایگانش نمودی از همین مطلب است . اکنون روابط آنها با ایران سرد شده با عراق تیره شده با سوریه به مرز جنگ رسیده و با کردها نیز چه در داخل و چه در خارج بیش از پیش ملتهب شده است . اکنون ترکیه خود را در جبهه غربی نیز تنها میبیند .آنها حاضر به همراهی جدی ترکیه در مسئله سوریه نشدند . اروپا هرگز خاطرات عثمانی را فراموش نخواهد کرد .  اکنون برای ترکیه نقطه انتخاب است  یا باید به بدنه جامعه اسلامی بپیوندد و توهم نوعثمانی و آقا بالاسری را از سرش دور کند و یا هرروز خود را منزوی تر ببیند .

از آنجاییکه قدرتهای فرامنطقه ای خصوصا امریکاییها که ترکیه خودش را به آنها گره زده است خواهان این مطلب نیستند و از طرفی قدرتمندی ترکیه را هم در منطقه نمیخواهند بعید به نظر میرسد که ترکیه راه بازگشت را در پیش بگیرد . و بیشتر به نظر میرسد جنگ فرسایشی همچنان در منطقه ادامه پیدا کند
وظیفه ایران به عنوان کشوری مسلمان  پیشرو و مستقل در منطقه حکم میکند که به دور از منافع کوتاه مدت هرچه بیشتر در اتحاد و همگرایی جهان اسلام کوشش نماید .

امروز روزی ست  که دوکشور ترکیه و مصر در کنار ایران ( یعنی سه شاخ و قدرت اسلامی ) باید در کنار یکدیگر و با همراهی بدنه جامعه اسلامی ، جهان اسلام را از این گردنه تاریخی بگذرانند .والسلام


نظر()

  

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین                  تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

هرچند که در بازار افسار گسیخته ارز و طلا ، دولت که دارنده و وارد کننده اصلی ارز و سکه است (بنابه گزارش نهاوندیان بانگ مرکزی در شش ماه گذشته 27 میلیارد دلار ارز فروخته است)بیشترین سودرا می برد اما بنا بر مصالح ملی حتما سعی در کاهش و تعدیل این بازار دارد .
در شرایطی که بازار خودش را تحت تاثیر قیمت ارز باخته و به اصطلاح قفل کرده است بهترین و شاید تنها راه حل، واردنمودن شوک به این بازار است .که میتواند به صورت یک شوک سیاسی یا اقتصادی باشد .

نظر دادن در مورد شوک سیاسی چون یک جهت گیری راهبردی و دور از دسترس ماست چندان ساده نیست ، اما شوک اقتصادی در صورتیکه اراده ای برای اینکار وجود داشته باشد میتواند بسیار راه گشا باشد .

برای خروج سریع پول آزاد از بازار ارزوطلا ، حتما بورس ساده ترین و سریعترین نقطه ای ست که در دسترس دولت قراردارد و در زمان درازتری مسکن نیز میتواند پذیرای پولهای آزاد باشد که این هردو به نسبه کمترین وابستگی را به ارز و دلاردارند.

در صورتیکه اراده ای برای کنترل و تقلیل و تعدیل بازار ارزوطلا وجود داشته باشد به نظر میرسد در کوتاه مدت باید شاهد رشد چشمگیر بورس و در زمان بیشتری شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم .

            *******


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین            تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

جریان انحرافی در دنیای اسلام


صحبتهای زیادی از جریان انحرافی میشود . جدای از صحت یا بطلان آن ، اینجا صحبت از جریانی انحرافی ست که میکوشد تا به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی ایران به مسلمانها معرفی شود .

اکنون حکومت ترکیه به عنوان نمونه ای از این حکومتها ، کاملا شاخصه های خود را آشکار کرده است .و به نظر میرسد باید منتظر ظهور مشابهی از آن در بعضی از کشورهای دیگر اسلامی بود . حکومتهایی که با داشتن برخی شاخصه های اسلام پیشرو ، ته شان بند به سیاست استکبار جهانی ست

در تقابلی که بین کشور آرمانگرای ایران و همفکرانش در دنیای اسلام و امریکا و دوستانش به وجود آمده ، جریان انحرافی و آلترناتیو به وجود آمده میکوشد از فرصت به دست آمده بیشترین بهره برداری را بکند . ( ماهی گرفتن از آب گل آلود)

راه کارهای پیشنهادی

1_ استفاده از فضای استقلالی ایران در جهان سیاست که جریان انحرافی به صورت بنیادی از آن عاری ست .

2_ رسیدن و بهره برداری از تکنولوژی پیشرفته (های تکنولوژِی مثل تکنولوژی هوافضا ، هسته ای ، نانو و....) که جهان استکباری آن را برای خود انحصاری ساخته و از دست یافتن دیگران جلوگیری میکند .

3_ فعال تر نمودن نهضت تقریب مذاهب به صورت مستقل و غیر دولتی که از تقابلات داخلی جهان اسلام بکاهد ( چیزی که حتما استکبار به دنبال آن است)

4_ استفاده مناسب از رسانه برای آگاه نمودن افکار عمومی جهان اسلام  .

5_ انعطاف سیاسی و دوری از سیاست خشک ، چیزی که استکبار میکوشد مخالفانش را به سمت آن سوق دهد .

مشخصا جریان انحرافی در جهان اسلام در دراز مدت موفق نخواهد بود و تنها مدتی میتواند چهره خود را مخفی کند ( چیزی که در مورد ترکیه کمابیش شاهد آن هستیم ) . بنابراین زمان در این مورد به نفع ماست . تنها باید درست و سنجیده عمل کنیم . والسلام

****


 


نظر()

  

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین        تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

معمای مرسی پیچیده به نظر میرسد .

از یک سو در انقلابی علیه رژیم مبارک سر کار آمده است . از اخوان المسلمین و با پشتوانه مذهبی ست . در اجلاس غیر متعهد ها به ایران آمد و ....

و از سوی دیگر هنوز رابطه رسمی بین دوکشور برادر و مسلمان برقرار نیست . فقط  4   ساعت در تهران ماند . در اجلاس تهران و بعد از آن تندترین کلمات را در مخالفت با برخی سیاستهای ایران (خصوصا در رابطه با سوریه ) بکار برد و تازگیها نشان ویژه مصر را نیزبه انور سادات خائن داد ...

ما خدا نیستیم و علم غیب هم نداریم شاید همه ی اینها سیاستی ظریف برای نگهداری تمامی نیروها در مصر باشد . سلفی ها  ، ارتش ، طرفداران رژیم سابق و غرب ...

در حالیکه نمیدانیم در ذهن مرسی و دوستانش چه میگذرد ، تنها راه دستیابی به حقیقت پرداختن به زمینه روی کار آمدن ایشان است .

کشوری که 30 سال در اختیار غرب امریکا و صهیونیستها بود ، به نظر دور از ذهن میرسد که یکباره و به راحتی زمینه را واگذار کرده باشند و آنچه که قبل از هرچیز به ذهن میرسد توافقاتی در پشت این قضیه است .

تحلیل : شباهت اعجاب آمیز حرکت اخوان المسلمین در مصر با اردوغان در ترکیه ( البته هریک در بستر خاص خود ) به نظر میرسد که باید منتظر حرکتی همانند ترکیه برای مصر بود .

تحلیل نهایی : حکومتهای جدید در ترکیه ، مصر ، لیبی ، تونس و ... را باید حکومتهایی ملی مذهی و متمایل به غرب دانست ( البته در هر کشوری متناسب با همان کشور ) که میخواهد در یک بستر جهانی شکل بگیرد .الله اعلم

 

*******


نظر()

  

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین              تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

 

شاید از حیث روانشناسی ، بهترین تعبیر از دنیای امروز دنیای اضطراب باشد و این تنها مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته نیست ، چنانکه آمار بالای خودکشی در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان خود دلیلی بر این مدعاست .

مهمترین علتها را باید در 2 چیز جستجو کرد :

1 _ دوری از معنویت در سطح کلان و جهانی _ حتی نسبت به ادیان ابتدایی مثلا در افریقا _ که موجب آرامشی خاص در جوامع بشری میشد بدون آنکه جایگزین واقعی برای آن قرار دهد .

2 _ جامعه مصرفگرا . دنیای سرمایه داری دریافت که برای فروش آنچه که تولید میکند باید حرص مصرف را در جوامع بالا ببرد . و کوشید با ایجاد نیازهای مجازی و غیر واقعی ، تجمل گرایی ، چشم و هم چشمی ... و بسیاری روشهای دیگر ، حرص مصرف را در جوامع بالا ببرد .

زندگی ساده و واقعگرایانه نسل قبل با نسل امروزی مفهوم جمله بالا را میرساند . تبدیل ماشینهای رنگ و وارنگ ، مبل و ... برای آنهایی که تمکنش را دارند تا تبدیل گوشی موبایل و .... برای آنهاییکه تمکن کمتری دارند را .. بگذاریم کنار آن پشتی های قدیمی که حتی متمکنین ، سالهای سال آن را نگه میداشتند و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشد .( تا همین چندی پیش نگهداری صحیح و سالم از وسایل و استفاده طولانی مدت از آنها در همین جامعه ما ارزش محسوب میشد . چیزی که امروز بیشتر مایه شرمندگی!!است )

دنیای سرمایه حتی تولیدات خود را کم طاقت و یکبار مصرف کرده است تا بیش از پیش به مصرفگرایی جوامع دامن یزند .

روزی نیم ساعت پرداختن به معنویت _ دعا ، خواندن قرآن و ..._ و دوری از مصرف زدگی و چشم هم چشمی و سعی در پرداختن به آنچه واقعیتهای زندگیست بیش از بهترین قرص های آرامش بخش ، آسودگی و آرامش می آورد .

 

                  *****


نظر()

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ