سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *درس معلم گر بود زمزمه محبتی* *جمعه به مکتب آورد طفل گریز پارا*

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین                  تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

هرچند که در بازار افسار گسیخته ارز و طلا ، دولت که دارنده و وارد کننده اصلی ارز و سکه است (بنابه گزارش نهاوندیان بانگ مرکزی در شش ماه گذشته 27 میلیارد دلار ارز فروخته است)بیشترین سودرا می برد اما بنا بر مصالح ملی حتما سعی در کاهش و تعدیل این بازار دارد .
در شرایطی که بازار خودش را تحت تاثیر قیمت ارز باخته و به اصطلاح قفل کرده است بهترین و شاید تنها راه حل، واردنمودن شوک به این بازار است .که میتواند به صورت یک شوک سیاسی یا اقتصادی باشد .

نظر دادن در مورد شوک سیاسی چون یک جهت گیری راهبردی و دور از دسترس ماست چندان ساده نیست ، اما شوک اقتصادی در صورتیکه اراده ای برای اینکار وجود داشته باشد میتواند بسیار راه گشا باشد .

برای خروج سریع پول آزاد از بازار ارزوطلا ، حتما بورس ساده ترین و سریعترین نقطه ای ست که در دسترس دولت قراردارد و در زمان درازتری مسکن نیز میتواند پذیرای پولهای آزاد باشد که این هردو به نسبه کمترین وابستگی را به ارز و دلاردارند.

در صورتیکه اراده ای برای کنترل و تقلیل و تعدیل بازار ارزوطلا وجود داشته باشد به نظر میرسد در کوتاه مدت باید شاهد رشد چشمگیر بورس و در زمان بیشتری شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم .

            *******


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 معمای...       جریان...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ