سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *درس معلم گر بود زمزمه محبتی* *جمعه به مکتب آورد طفل گریز پارا*

بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین              تحلیل ، کوششی ست برای رسیدن به حقیقت و پیش بینی روشن تری از آینده

 

شاید از حیث روانشناسی ، بهترین تعبیر از دنیای امروز دنیای اضطراب باشد و این تنها مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته نیست ، چنانکه آمار بالای خودکشی در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان خود دلیلی بر این مدعاست .

مهمترین علتها را باید در 2 چیز جستجو کرد :

1 _ دوری از معنویت در سطح کلان و جهانی _ حتی نسبت به ادیان ابتدایی مثلا در افریقا _ که موجب آرامشی خاص در جوامع بشری میشد بدون آنکه جایگزین واقعی برای آن قرار دهد .

2 _ جامعه مصرفگرا . دنیای سرمایه داری دریافت که برای فروش آنچه که تولید میکند باید حرص مصرف را در جوامع بالا ببرد . و کوشید با ایجاد نیازهای مجازی و غیر واقعی ، تجمل گرایی ، چشم و هم چشمی ... و بسیاری روشهای دیگر ، حرص مصرف را در جوامع بالا ببرد .

زندگی ساده و واقعگرایانه نسل قبل با نسل امروزی مفهوم جمله بالا را میرساند . تبدیل ماشینهای رنگ و وارنگ ، مبل و ... برای آنهایی که تمکنش را دارند تا تبدیل گوشی موبایل و .... برای آنهاییکه تمکن کمتری دارند را .. بگذاریم کنار آن پشتی های قدیمی که حتی متمکنین ، سالهای سال آن را نگه میداشتند و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشد .( تا همین چندی پیش نگهداری صحیح و سالم از وسایل و استفاده طولانی مدت از آنها در همین جامعه ما ارزش محسوب میشد . چیزی که امروز بیشتر مایه شرمندگی!!است )

دنیای سرمایه حتی تولیدات خود را کم طاقت و یکبار مصرف کرده است تا بیش از پیش به مصرفگرایی جوامع دامن یزند .

روزی نیم ساعت پرداختن به معنویت _ دعا ، خواندن قرآن و ..._ و دوری از مصرف زدگی و چشم هم چشمی و سعی در پرداختن به آنچه واقعیتهای زندگیست بیش از بهترین قرص های آرامش بخش ، آسودگی و آرامش می آورد .

 

                  *****


نظر()

 مرسی؟؟؟؟؟؟       آیا سیاست...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ